Blumova taksonomija u ocenjivanju

Ocenu dovoljan (2) dobija učenik:

dovoljan (2)

1) koji je usvojio osnovna znanja, umenja i veštine prema programu predmeta;

2) čija su znanja, umenja i veštine na nivou reprodukcije uz nastavnikovu pomoć,

–  koji ispoljava teškoće u analizi činjenica, podataka, u njihovom uopštavanju i zaključivanju;

– koji ima sklonosti ka pasivnom zapamćivanju i mehaničkom reprodukovanju;

– koji ima teškoće u pismenom i usmenom izražavanju;

– koji ispoljava nesnalaženje u novim situacijama;

3) koji je ovladao predviđenim psihomotornim veštinama i umenjima u rukovanju sredstvima i tehnikama rada uz pomoć nastavnika.

Ocenu dobar (3) dobija učenik:
dobar (3)
1) koji je u celini usvojio osnovna znanja, umenja i veštine i polovinu proširenih znanja, umenja i veštine, a prema programu predmeta;

2) čija su znanja, umenja i veštine na nivou samostalne reprodukcije i razumevanja uz pomoć nastavnika odnosno na nivou mogućnosti učenika da: shvati značenje naučenih sadržaja, objašnjenja i da ih povezuje;

– koji uočava bitno, a u situacijama analiza, apstrahovanja i zaključivanja zahteva posebno zalaganje nastavika i dodatnu pomoć ;

– koji ima teškoća u brzom i tečnom usmenom i pismenom izražavanju;

3) koji je ovladao predviđenim psihomotornim umenjima i veštinama u rukovanju sredstvima i tehnikama rada na nivou primena.

Ocenu vrlo dobar (4) dobija učenik:
vrlo dobar (4)
1) koji je u celini usvojio osnovna znanja, umenja i veštine i usvojio više od polovine proširenih odnosno produbljenih znanja, umenja i veštine, a prema programu predmeta;

2) čija su znanja, umenja i veštine na nivou samostalne reprodukcije, razumevanja i primene ,

– koji kritički analizira postojeće činjenice i formuliše pravila, lako se usmeno i pismeno izražava,

– koji ispoljava aktivnosti na većini časova u idejama , rešenjima na nov način,

– koji samostalno i uz pomoć nastavnika praktično primenjuje znanja, umenja i veštine u istim i sličnim situacijama;

– koji ispoljava interesovanje i upornost u savlađivanju predviđenih sadržaja programa;

– koji je ovladao predviđanim psihomotornim umenjima i veštinama u rukovanju sredstvima i tehnikama rada na nivou samostalne primene,

– koji uočava bitno, lako razume, zaključuje i reprodukuje činjenice, date definicije i zakonitosti.

Ocenu odličan (5) dobija učenik:
odličan (5)
1) koji je u celini usvojio osnovna, proširena i produbljena znanja, umenja i veštine, a prema programu predmeta;

2) čija su znanja umenja i veštine na nivou razumevanja i samostalne primene u srodnim i novim okolnostima,

–  koji uočava bitno, lako odvaja pojedinačno, opšte i posebno radi uopštavanja,

– koji logički povezuje činjenice i pojmove, samostalno zaključuje na osnovu datih podataka, kritički rasuđuje,

– koji rešava probleme na nivou stvaralačkog mišljenja,

– koji poseduje bogat rečnik i lako se sadržajno usmeno i pismeno izražava,

– koji lako i brzo primenjuje stečena znanja;

– koji ispoljava kreativnu aktivnost na većini časova tog predmeta;

– koji pokazuje interesovanje i samoinicijativnost za proširenje stečenih znanja i dodatno samoobrazovanje;

3) koji je ovladao predviđenim psihomotornim umenjima i veštinama u rukovanju sredstvima i tehnikama rada na nivou samostalne i stvaralačke primene u različitim okolnostima.

Advertisements

3 thoughts on “Blumova taksonomija u ocenjivanju

  1. Povratni ping: Blumova taksonomija u ocenjivanju | jmbelic

  2. Povratni ping: Blumova taksonomija u ocenjivanju | Informatička sekcija

Ostavite odgovor

Popunite detalje ispod ili pritisnite na ikonicu da biste se prijavili:

WordPress.com logo

Komentarišet koristeći svoj WordPress.com nalog. Odjavite se / Promeni )

Slika na Tviteru

Komentarišet koristeći svoj Twitter nalog. Odjavite se / Promeni )

Fejsbukova fotografija

Komentarišet koristeći svoj Facebook nalog. Odjavite se / Promeni )

Google+ photo

Komentarišet koristeći svoj Google+ nalog. Odjavite se / Promeni )

Povezivanje sa %s